Successen zijn er om te delen!

Datum 27 juni 2019

Categorie Solliciteren

Zo’n drie maanden geleden werd ik wakker met het idee dat recruitment ook anders moest kunnen, dan alleen maar “no cure, no pay”. Door een vriendin (Esther Treffers van www.ride.nl) is het idee van Het Recruitment Abonnement geboren. Natuurlijk moest het nog wel handen en voeten krijgen. Dus samen met mijn partner in crime, Bas Jansen, zijn we gaan brainstormen over hoe wij dit nieuwe concept gaan inrichten, vormgeven en aan het MKB presenteren.

Naast het normale werk, zijn we blijven brainstormen en bijschaven met wat we hadden. Uiteindelijk is 6 weken geleden Het Recruitment Abonnement echt geboren. Met een eigen website en een grote dosis enthousiasme werd ons nieuwe concept aan MKB Nederland voorzichtig gepresenteerd. En wat blijkt, ons enthousiasme werkt aanstekelijk. MKB omarmt ons nieuwe concept en ziet de mogelijkheden en de voordelen ervan in. Resultaat inmiddels drie abonnementen afgesloten.

Nice Price Office in Breda is een van de abonnementhouders. Zij zagen ons concept als een spannend experiment. Vanuit Nice Price Office (onderdeel van B by Beta) werd er geen gebruik gemaakt van recruitmentbureaus. Omdat ze de werving en selectiefee te hoog vinden, voor een kandidaat, hielden zij het recruiten van nieuwe medewerkers bij zichzelf. Echter zonder het juiste resultaat en snelheid. Het idee van Het Recruitment Abonnement sprak hen wel aan. Een externe recruiter intern halen, met alle kennis en knowhow voor een vast bedrag per maand. Makkelijker kunnen wij niet maken;-). Met veel positieve energie zijn wij de uitdaging en partnership met elkaar aangegaan.

Wij hebben Nice Price Office een geslaagd experiment gegeven. Want na een week gingen er al drie kandidaten op gesprek. Inmiddels is, in de tweede week van het abonnement, er een geschikte kandidaat uitgekomen. Deze is nu heel gelukkig met zijn nieuwe baan. En Nice Price Office met zijn nieuwe collega.

Binnen een maand is de vacature van Nice Price Office ingevuld en dat voor een fractie wat er normaal gesproken aan werving en selectie fees betaald moeten worden. En niet te vergeten, de snelheid waarmee de vacature is ingevuld, levert het bedrijf ook weer geld op. De werkzaamheden kunnen nl op zeer korte termijn (weer) opgepakt worden. Zo staat het bedrijf niet stil. Het abonnement loopt nu na één maand automatisch ten einde. De vacature is tenslotte ingevuld. Zo simpel is het ook.

Wij zijn Nice Price Office enorm dankbaar voor het door hun gestelde vertrouwen.

Maar zijn ook trots dat wij ons abonnement hebben kunnen waarmaken. Zoals het er nu uitziet, gaat dat met de andere abonnementen ook lukken.

Successen moeten gedeeld worden. Dit vind ik echt een successtory van ons nieuwe concept Het Recruitment Abonnement. En die deel ik dan ook graag. Maar het mooiste aan alles vind ik toch wel dat wij met onze strategie op de goede weg zitten en het verschil kunnen maken voor MKB Nederland.

Dus kom maar op MKB Nederland! Wij zijn er klaar voor, om met ons abonnement, jullie personeelsproblematiek op te lossen.

https://www.hetrecruitmentabonnement.nl/

Met dank aan:

https://nicepriceoffice.nl/
https://ride.nl/

Meer info over deze blog?

Contact ons